2022-05-09

Deklaracja dostępności strony internetowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej

Deklaracja dostępności strony internetowej

Polskiej Filharmonii Bałtyckiej

 

 

Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

 

• Data publikacji strony internetowej: 2020-12-15

• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-15

 

Status pod względem zgodności z ustawą

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Treści niedostępne

 

• Na stronie internetowej znajdują się zdjęcia i grafiki, do których nie dodano opisów alternatywnych.

• Nagranie wideo na stronie głównej nie zawiera dźwięku.

• Napisy do filmów nie zawierają informacji o wszystkich ważnych dźwiękach w filmie.

• Materiały wideo nie mają audiodeskrypcji.

• Formularz newslettera nie posiada wszystkich dowiązanych etykiet tekstowych.

 

Wyłączenia

 

• Na stronie mogą się znajdować dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku, które mogą nie spełniać wymogów dostępności.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

 

• Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-17

• Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-01-16

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Radosław Grosfeld

• E-mail: promocja@filharmonia.gda.pl

• Telefon: 664 710 014

 

Każdy ma prawo:

 

• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

 

• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

 

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

 

• Organ nadzorujący: Dyrektor Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku

• Adres: Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk

• E-mail: sekretariat@filharmonia.gda.pl

• Telefon: +48 58 320 62 50

 

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 

I. Dojazd do siedziby Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, ul. Ołowianka 1:

 

Dojazd z Dworca PKP Gdańsk Główny: Dworzec Główny PKP znajduje się w odległości ok. 3 km od Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

 

Dojazd taksówką: wynosi ok. 10 min.

 

Dojazd tramwajem: należy z głównego wyjścia dworca udać się w kierunku tunelu na przystanek tramwajowy - linia tramwajowa nr: 8 lub 9, odjazdy w kierunku Stogi lub Stogi Plaża:

 

• należy przejechać 4 przystanki i wysiąść na przystanku o nazwie „Chmielna”; czas przejazdu wynosi ok. 10 min (w rozkładzie jazdy tramwajów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe);

• następnie należy przejść ok. 1100 m (13 min) pieszo:

• Podwale Przedmiejskie cofnąć się w stronę ul. Chmielnej i przejść ok. 80 m,

• skręcić w prawo ul. Chmielną,

• Chmielna przejść ok 230 m,

• skręcić w prawo w ul. Stagiewną

• Stągiewna przejść 220 m,

• skręcić w lewo w ul Szafarnia,

• ul Szafarnia przejść 300 m,

• skręcić lekko w lewo w ul. Ołowianka,

• Ołowianka przejść ok 250 m.

 

Dojazd autobusem: należy z głównego wyjścia dworca udać się w kierunku tunelu i przejść przez tunel podziemny do przystanku autobusowego: linia autobusowa nr 130, odjazdy w kierunku Muzeum II Wojny Światowej:

 

• należy przejechać 3 przystanki i wysiąść na przystanku o nazwie „Muzeum II Wojny Światowej”; czas przejazdu wynosi ok. 5 min (w rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe);

• następnie należy przejść ok. 800 m (10 min) pieszo:

• Stara Stocznia w kierunku Ołowianki przejść ok. 350 m,

• skręcić łagodnie w prawo ul. Wartka,

• Watka przejść ok 150 m,

• skręcić w lewo na kładkę na Ołowiankę,

• przejść przez kładkę ok. 80 m,

• skręcić w prawo na Ołowiankę i przejść około 150 m.

 

II. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

 

Dla gości przybywających do Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, w tym również osób z problemami motorycznymi, niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także rodziców z wózkami dziecięcymi dostępne są dwa wejścia: wejście główne „A” (od strony ul. Ołowianka, tj. od strony pd.-wsch. budynku) oraz wejście „B” (od strony dużego parkingu i kładki, tj. od strony pn.-wsch. budynku).

 

1. Wejście „A” wyposażone jest w drzwi otwierane samodzielnie lub przy pomocy wyznaczonej osoby z obsługi obiektu. Osoba ze szczególnym potrzebami z ww. wejścia może dostać się podjazdem na salę koncertową lub do toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych. Na sali koncertowej na poziomie parteru znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu głównym znajduje się również winda osobowa, która jednak nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Windą można dostać się na I piętro, gdzie goście mają dostęp do bufetu lub foyer z możliwością obejrzenia prezentowanych tam wystaw, wernisaży lub uczestniczenia w spotkaniach towarzyszących wydarzeniom kulturalnym.

 

2. Wejście „B” wyposażone jest w drzwi otwierane przy pomocy wyznaczonej osoby z obsługi obiektu, chęć skorzystania z ww. wejścia należy zgłosić kierownikowi sprzedaży lub osobie obsługującej wydarzenie kulturalne. Osoba ze szczególnymi potrzebami z wejścia może dostać na salę koncertową lub do toalety przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się tu również szatnie dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami. Na sali koncertowej na poziomie parteru znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu „B” znajduje się również winda osobowa, która jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Windą można dostać się na I piętro, gdzie goście mają dostęp do bufetu lub foyer z możliwością obejrzenia prezentowanych tam wystaw, wernisaży lub uczestniczenia w spotkaniach towarzyszących wydarzeniom kulturalnym.

 

Wejście służbowe:

 

1. Wejście „D” (od strony fontanny, tj. od strony pd.-zach. budynku) znajduje się wejście służbowe „D”, wyposażone w drzwi, które otwierane są samodzielnie i umożliwiają bezkolizyjne wejście do budynku PFB, poza tym wejście jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową oraz posiada podnośnik dla wózków. Obsługa gości przybywających służbowo odbywa się na parterze budynku przy wejściu „D” w pomieszczeniu wyznaczonym do spotkań. Pomoc w pokonaniu większych barier jest za każdym razem konsultowana z pracownikiem merytorycznym danego działu. Toaleta dla gości służbowych znajduje się na parterze budynku głównego przy wejściu „D”, jednak nie jest ona przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Natomiast istnieje możliwość otworzenia toalety w oddzielnej części budynku przeznaczonej do obsługi publiczności przy wejściach „A” lub „B”.

 

III. Dostępność korytarzy, schodów i wind.

 

Osoba ze szczególnym potrzebami może swobodnie poruszać się na parterze budynku Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, z głównego wejścia „A „lub wejścia” B” może dostać się na salę koncertową (gdzie na poziomie parteru znajdują się dwa miejsca przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością) lub do toalet przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu głównym znajduje się winda osobowa (z wyłączeniem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich), druga winda osobowa, która jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich znajduje się przy wejściu „B”. Windami można dostać się na I piętro, gdzie goście mają dostęp do bufetu lub foyer z możliwością obejrzenia prezentowanych tam wystaw, wernisaży lub uczestniczenia w spotkaniach towarzyszących wydarzeniom kulturalnym.

 

IV. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

 

W budynku głównym zastosowano platformę dla osób niepełnosprawnych przy recepcji i pochylnię dla wózków od strony wejścia głównego dla publiczności oraz inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących podczas wydarzeń kulturalnych w naszej instytucji. Dostępność do pomieszczenia obsługi interesantów zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika recepcji oraz w części dla publiczności przez pracownika wyznaczonego do tych działań po uzyskaniu informacji o tym fakcie. W części, w której odbywają się koncerty i konferencje zapewniamy urządzenia do poprawienia dźwięku dla osób słabosłyszących (osoba niepełnosprawna powinna zgłosić do kierownika sprzedaży lub osoby obsługującej wydarzenie kulturalne chęć otrzymania takiego urządzenia).

 

V. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

 

Na parkingu przy budynku naszej instytucji wyznaczono miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

 

VI. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

 

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń nie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

VII. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

 

W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..